My Account
0,00 zł
О ОСНИВАЧИМА
Патон Еугене Оскарович
Изванредан украјински научник у области процеса заваривања и изградње мостова, академик Академије наука СССР (1929). Заслужни научник СССР-а (1940). Оснивач и први руководилац Института за електрично заваривање Академије наука Украјине. Е.О. Патон је рођен 5. марта 1870. године у Ници, Француска, посветио је скоро цео свој зрели живот стварању и развоју заваривања, има више од 93 рада у области заваривања, дао је фундаментални допринос развоју Украјине као индустријске држава.
У годинама 1941-1943, “отац” заваривања је спровео истраживања технологије заваривања специјалних челика, физичке основе сагоревања лука под флуксом, заварљивости метала, створио нову класу заварених конструкција, руководио стварањем заварене цеви, бродови и машине за различите намене. Аутор је и руководилац пројекта преко 100 заварених мостова. Међу њима је један од највећих на свету – заварени мост преко Дњепра у Кијеву.
ВЕЛДИНГ ИТ
БУДУЋНОСТ
...Желим да будеш озбиљна особа, да будеш потребан неком другом осим себи и родитељима.
О.П. Патон
... Знам да ово доноси највећу радост. То је способност да се постави мали, али независан циљ и да се упорно труди да га постигне. Знати шта желите да постигнете у животу је велика срећа. Мој избор је пресудан: градити ћу мостове.
Е.О. Патон
НАСЛЕДИЛА САМ ОД ОЦА:
- Љубав према независности.
- Слабо развијена друштвеност, због чега сам проводио мало времена у друштву и имао уски круг пријатеља.
- Успех на послу.
- Истрајност у постизању планираног (зацртаног, дефинисаног) циља.
- Истрајност у постизању планираног (зацртаног, дефинисаног) циља.
- Високо развијена практичност. У сваком раду ме увек занима првенствено његова сврха и практична сврха.
- Захтеван према подређенима и себи.
ОБРАЗОВАЊЕ
1894. Почео сам да радим на факултету Политехничког института у Дрездену и брзо се навикао на свој нови положај у институту. Учешће у пројектовању велике железничке станице (у Дрездену) отворило је непроцењиву прилику за проверу у пракси, животу и консолидацију знања стеченог у студентској клупи од првих самосталних корака. У највећој фабрици за изградњу мостова у Гутехофнунгсцхутте у Стекрадеснеу јануара 1895. године, поверено ми је радни пројекат друмског моста и други пројектантски радови на мостовима..
Е.О. Патон
Збогом Немачка, немаш шта да ме спречиш, место ми је у Русији. У августу 1895. отишао сам у Санкт Петербург да поново постанем студент на годину дана... Током осам месеци морао сам да се припремим за испите из 12 предмета и завршим 5 великих дипломских пројеката. За годину дана обављен је посао који иначе траје две-три године. Почео сам са пројектовањем моста – најодговорнијим од свих мојих дипломских пројеката, поготово што сам већ пројектовао мостове у Немачкој.
Е.О. Патон
Кијевски политехнички институт ми је понудио новоосновани Факултет мостова...
Предавања, пројектовање мостова, израда уџбеника... Прошле су године у овом...
Стварање Кијевског пешачког моста на крају Петривске авеније, моста добро познатог свим становницима Кијева, донело ми је много креативне радости. Наставак Петривске авеније ометао је остатак падине на планинској обали Дњепра, који још није слегао. Првобитно је предложен пројекат да се ово подручје заобиђе тунелом. Ова одлука ми је деловала незанимљиво и досадно. Овај прелепи угао Кијева могао би да буде украшен светлим, лепим мостом. Изгледало би изузетно атрактивно на позадини бескрајне реке Дњепар и прелепих кијевских паркова. Предложио сам да се направи дубоки ископ на падини и покрије га лаким пасареним мостом са полумесечастим ажурним решеткама. Ова рецензија се допала и прихваћена.
Е.О. Патон
Парк-мост у Кијеву изграђен је 1912. године по пројекту Е.О. Патон
Електрично заваривање
2фебруара 1933. Президијум Украјинске академије наука одлучио је да организује Институт за електрично заваривање, а 1. јануара 1934. Савет народних комесара СССР-а донео је резолуцију о оснивању првог у свету специјализованог центра за научни и инжењерски рад у област заваривања. Еугене Оскарович Патон је био стални директор Института за електрично заваривање до августа 1953. године. п><п>Основна делатност запослених у Институту у првим годинама постојања била је испитивање чврстоће заварених спојева и тражење рационалних облика заварених конструкција. Ова питања су била изузетно важна на почетку развоја заваривања. Испитивања спојева и заварених конструкција обављена у Институту за електрозаваривање Е.О. Патон и његови запослени омогућили су стварање научних основа за пројектовање, прорачун и производњу заварених конструкција.
In 1939–1940, Већ тада сам уочио овај важан проблем, видео сам и веровао да ће он у будућности у потпуности одредити читав садржај нашег научног рада. Ово је аутоматско заваривање под водом.
... У аутоматском заваривању под водом видео сам реализацију свих циљева које смо ја и моји запослени поставили себи када смо почели да радимо на механизацији заваривања. Упорно смо их пратили кроз сва трагања, грешке и неуспехе. Ови циљеви су били: висока продуктивност и квалитет завара, ослобађање заваривача од тешког физичког рада.
Брзо заваривање под водом не само да је стекло широко признање, већ је постало и главни технолошки процес у одбрамбеним постројењима. Десетине хиљада борбених возила напустиле су радионице са шавовима завареним под флуксом. До краја рата више није било ручно рађених шавова на труповима тенкова. Производња тенкова за фронт се повећала неколико пута. До краја рата њихов број је премашио 55.000.. Paton
Крајем 1941. године у фабрикама земље постојала су само три заваривачка постројења, крајем 1942. већ их је било 40, крајем 1943. године – 80, у марту 1944. – 99, у децембру 1944. – 133! У то време Институт је радио у 52 погона.
Савет министара СССР је 9. јуна 1947. усвојио резолуцију „О проширењу употребе аутоматског заваривања под водом у индустрији“. Институту је поверена научна и организациона подршка свим заваривачким радовима у земљи. Да би се расправљало о овој владиној резолуцији, у Кијеву је октобра 1947. одржана Свесавезна конференција о аутоматском заваривању, на којој је Е.О. Патон је представио извештај „Изгледи за даљи развој аутоматског заваривања у СССР-у“.
Наука улази у производњу
Године 1948. студирао је у аутомобилској лабораторији у Украјини.
У циљу увођења нових технологија и опреме у индустрију заваривања и успостављања стручног усавршавања заваривача, Е.О. Патон је направио лабораторијски аутомобил у Институту за електрично заваривање. Захваљујући овој иновативној идеји, стручњаци Института су били у могућности да брзо доставе нова знања предузећима у најудаљенијим крајевима земље.
Збогом Немачка, немаш шта да ме спречиш, место ми је у Русији. У августу На основу закључака академика Е.О. Патон, на основу научних и практичних података, у случају коришћења аутоматског заваривања под водом у изградњи мостова, уштедеће се метал у просеку 20% и рад од преко 2 милиона човек-сати... Осим тога, смањује потребу за ваљањем, повећава отпорност конструкције на корозију, ослобађа транспорт од непотребног транспорта метала.
Из белешке М. С. Хрушчова Централном комитету КПСС
Са надом гледам на нашу талентовану омладину. Већина његових другова и даље има релативно кратко искуство у научној делатности, али су научили да раде колективно, пријатељски, кохезивно, да не доживљавају и критички вреднују своје успехе, да одржавају блиску везу са животом и производњом. То ми даје да се надам да ће Институт за електрозаваривање који смо створили наставити да се носи са својим великим задацима....
Е.О. Патон
РАДИ ЗА ЦЕО ЖИВОТ
Boris Paton
(1918-2020)
Патон Борис
украјински научник из области процеса заваривања, металургије и технологије метала, доктор техничких наука (1952); председник Националне академије наука Украјине (1962-2020), двоструки Херој социјалистичког рада, први коме је додељена награда Херој Украјине.
директора Института за електрозаваривање. Еугене Патон из Националне академије наука Украјине (од 1953); генерални директор Интердисциплинарног научно-техничког комплекса „Еугениусз Патон Институте оф Елецтрицал Вединг” (од 1986.); Председник Међународне асоцијације академија наука (од 1993); члан Савета за науку и научну и техничку политику при председнику Украјине (од марта 1996); Председник Комисије за Државну награду Украјине у области науке и технологије (од децембра 1996.); члан Државне комисије за реформу и развој Оружаних снага Украјине, других војних формација, наоружања и војне опреме (од марта 2003.); Први потпредседник Националног савета за одрживи развој Украјине (од маја 2003).
Задовољство ми је да учим друге како да раде, да обучавам читаву генерацију младих научника у области заваривања. Ово је заиста добра промена и они успешно померају нашу заједничку ствар напред. Међу њима су и моји синови.
Е.О. Патон
Биографија
Борис је морао да брани диплому првог дана рата. С обзиром на ситуацију, матуранти су могли да бране све одједном. На путу до Политехничког института, код садашњег Трга победе, Бориса су напали немачки авиони.
"Били смо млади и непромишљени: нисам могао да нађем ништа боље него да се сакријем од бомби на улазу у најближу кућу. Као да је падала киша. На моју срећу, бомба није погодила ову кућу. Под овим околностима , дипломирао сам на институту и ушао на курс у Лењинграду, у име фабрике Жданов суднобудивниј - где сам обављао преддипломски стаж, позната компанија, Лењинхрад ме је такође волео.
Б.Е. Патон
Али рат је променио његову судбину: преусмерен је у Горки, у фабрику Красноје Сормово, где је радио до фебруара 1942. Тада је, на очеву молбу, пребачен у Институт за електрозаваривање, који је био евакуисан из Кијева и налазио се у Нижњем Тагилу. Живели су тамо где су и радили: у просторијама фабрике тенкова. Истраживачки рад се одвијао директно у радионицама. То је довело до изузетних резултата у невиђено кратком времену. Развијене су методе, методе, технике и технологије које су обезбедиле велике брзине и одличан квалитет заваривања. О сложености и пионирској природи овог истраживања убедљиво говори чињеница да нацистичка Немачка никада није успела да употреби аутоматско заваривање тенковског оклопа, а у САД се то појавило тек 1944. године. Из дана у дан, из месеца у месец, „Патонов шав” је поуздано повезивао „легендарни Т-34” и друга борбена возила у монолитну целину. Био је заправо јачи од самог оклопа, а чак је и под директном ватром још увек држао оклопне плоче осакаћене ватром. Био је то научни подвиг института и његових руководилаца.
У почетку је било тешко. Уосталом, тада су његово знање, искуство и ауторитет били нижи од очевог. Једно је бити очев заменик, а друго је сам водити институт. Али постоји изрека: „Не праве свеци лонце“.
Б.Е. Патон
W wieku 35 lat Borys Jewhenowycz Paton został dyrektorem Instytutu Spawalnictwa Elektrycznego i pozostał na tym stanowisku do 2021 roku.
Практична имплементација многих идеја у области астронаутике је немогућа без широке употребе заваривања метала директно у свемиру као једног од најперспективнијих и најуниверзалнијих технолошких процеса спајања материјала.
E.О. Paton
Патон је шездесетих година прошлог века предузео развој уређаја који омогућава заваривање у свемиру у условима бестежинског стања и вакуума. Истраживач се суочио са низом задатака и потешкоћа које је морао да савлада. Конкретно, услови у свемиру се значајно разликују од оних на Земљи, тако да током заваривања морате савладати дубоки вакуум, бестежинско стање, температурне разлике, зрачење, електрична и магнетна поља Земље и других планета.
После опсежног истраживања и експериментисања, Патон је закључио да су заваривање електронским снопом, компресијско заваривање и топљење под ниским притиском и сучеоно заваривање најперспективнији за употребу у свемиру.
Вулкан је први ушао у Земљину орбиту. Уз његову помоћ, процес заваривања је први пут изведен на свемирском броду. Радио је на бази аутоматског електронског снопа, компресованог лука ниског притиска и процеса претапања.
У свемиру се прво заваривање догодило 1984. године, када је коришћен Патонов „Универзални ручни алат”. Уз његову помоћ астронаути су могли не само да секу метал у вакууму, већ и да га заварују разним врстама шавова.
Уочи 1. маја 1975. позвао ме је Владимир Василович Шчербицки и рекао: „Звао ме је Суслов да вас поставим за председника Савезне академије. Кажем: „Не, Владимире Васиљевичу, ја нећу ићи тамо“. „Како да не идеш! Али ово је Москва, Централни комитет КПСС. Тим пре што то жели и Брежњев“. „Одговорио сам да не тежим Москви. Имам овде институт, Украјинску академију наука...
B.E. Paton
„Ово је неприхватљиво место за изградњу нуклеарне електране. Ову пријаву, заједно са одговарајућим аргументима (близина електране Кијеву, рекама Припјат и Дњепар, чију воду користи 70% становништва Украјине, итд.) је потписао БЕ Патон и послао га челницима Украјине. Апсолутно је јасно да је овај чин БЕ Патона чин човека велике личне храбрости и високих грађанских принципа.
Academician V.G. Baryakhtar
Радни дан председника Академије у мају и током целог лета почињао је рано ујутру и завршавао се касно у ноћ. Одређивање научно оправданих приоритетних мера и препорука за отклањање последица експлозије реактора захтевало је упознавање са ситуацијом директно на месту несреће, блиске везе са Комисијом Владе СССР-а, Градском комисијом Кијева, учешће многих института Академије, способност избор најбољег правца деловања и координацију многих учесника у раду. Главни део ових сложених и одговорних послова преузео је председник. Радећи сваког дана, суботом и недељом, одређивао је основне активности Академије, одржавао завршне седнице оперативног одбора Президијума, доносио коначне одлуке о мерама које је одбор предложио и залагао се за њихово спровођење.
B.М. Malinowski
Запамтите: нисмо рођени да стојимо мирно. Не дозволите да активна напетост ослаби. Цените сваки дан и сат. Још антички мислиоци су схватили да је човек, људски живот – то је мера свега. Ваш живот није изузетак…
B.E. PAton
ARTRONIK ALEKSANDAR RAKIĆ PR
ul. Jagnjilska 37v
36340 Konarevo
Потребна помоћ ? Позовите нас :
Од понедељка до петка: 08:00-16:00
Субота и недеља: затворено
Или пошаљите е-маил :
Strona stworzona i obsługiwana przez: Agencja Marketingowa DIGITIX
Copyright 2024 © PATON Europe Sp. z o. o.
- Image
- SKU
- Rating
- Price
- Stock
- Availability
- Add to cart
- Description
- Content
- Weight
- Dimensions
- Additional information
Strona stworzona i obsługiwana przez: Agencja Marketingowa DIGITIX
Copyright 2024 © PATON Europe Sp. z o. o.