My Account
0,00 рсд
O osnivačima
Paton Eugene Oskarovich
Izvanredan ukrajinski naučnik u oblasti procesa zavarivanja i izgradnje mostova, akademik Akademije nauka SSSR-a (1929). Zaslužni naučnik SSSR-a (1940). Osnivač i prvi rukovodilac Instituta za električno zavarivanje Akademije nauka Ukrajine. E. O. Paton je rođen 5. marta 1870. godine u Nici, Francuska. Posvetio je skoro ceo svoj zreli život stvaranju i razvoju zavarivanja, ima više od 93 rada u oblasti zavarivanja i dao je fundamentalni doprinos razvoju Ukrajine kao industrijske države.
U godinama 1941-1943, “otac” zavarivanja je sproveo istraživanja tehnologije zavarivanja specijalnih čelika, fizičke osnove sagorevanja luka pod fluksom, zavarivosti metala, stvorio novu klasu zavarenih konstrukcija i rukovodio stvaranjem zavarenih cevi, brodova i mašina za različite namene. Autor je i rukovodilac projekta preko 100 zavarenih mostova. Među njima je jedan od najvećih na svetu – zavaren most preko Dnjepra u Kijevu.
ZAVARIVANJE JE BUDUĆNOST
... Znam da ovo donosi najveću radost. To je sposobnost da se postavi mali, ali nezavisan cilj i da se uporno trudi da ga postigne. Znati šta želite da postignete u životu je velika sreća. Moj izbor je presudan: gradiću mostove.
E. O. Paton

Srednjoškolac Eugene Paton, Breslau 1886
NASLEDILA SAM OD OCA:
- Ljubav prema nezavisnosti.
- Slabo razvijena društvenost, zbog čega sam provodio malo vremena u društvu i imao uski krug prijatelja.
- Uspeh na poslu.
- Istrajnost u postizanju planiranog (zacrtanog, definisanog) cilja.
- Istrajnost u postizanju planiranog (zacrtanog, definisanog) cilja.
- Visoko razvijena praktičnost. U svakom radu me uvek zanima prvenstveno njegova svrha i praktična namena.
- Zahtevan prema podređenima i sebi.
OBRAZOVANJE
1894. Počeo sam da radim na fakultetu Politehničkog instituta u Drezdenu i brzo se navikao na svoj novi položaj u institutu. Učešće u projektovanju velike železničke stanice (u Drezdenu) otvorilo je neprocenjivu priliku za proveru u praksi, životu i konsolidaciju znanja stečenog u studentskoj klupi od prvih samostalnih koraka. U najvećoj fabrici za izgradnju mostova Gutehoffnungshütte u Sterkradeu, u januaru 1895. godine, poveren mi je radni projekat drumskog mosta i drugi projektantski radovi na mostovima.
E. O. Paton

Glavna zgrada bivšeg Saksonskog kraljevskog tehnološkog univerziteta u Drezdenu. Početkom dvadesetog veka.

Institut železničkih inženjera. Sankt Peterburg, 1895
Zbogom Nemačka, nemaš šta da me sprečiš, mesto mi je u Rusiji. U avgustu 1895. otišao sam u Sankt Peterburg da ponovo postanem student na godinu dana...Tokom osam meseci morao sam da se pripremim za ispite iz 12 predmeta i završim 5 velikih diplomskih projekata. Za godinu dana obavljen je posao koji inače traje dve-tri godine. Počeo sam sa projektovanjem mosta – najodgovornijim od svih mojih diplomskih projekata, pogotovo što sam već projektovao mostove u Nemačkoj.
E. O. Paton
Kijevski politehnički institut mi je ponudio novoosnovani Fakultet mostova...Predavanja, projektovanje mostova, izrada udžbenika... Prošle su godine u ovom...Stvaranje Kijevskog pešačkog mosta na kraju Petrivske avenije, mosta dobro poznatog svim stanovnicima Kijeva, donelo mi je mnogo kreativne radosti. Nastavak Petrivske avenije ometao je ostatak padine na planinskoj obali Dnjepra, koja još nije slegla. Prvobitno je predložen projekat da se ovo područje zaobiđe tunelom. Ova odluka mi je delovala nezanimljivo i dosadno. Ovaj prelepi ugao Kijeva mogao bi da bude ukrašen svetlim, lepim mostom. Izgledao bi izuzetno atraktivno na pozadini beskrajne reke Dnjepar i prelepih kijevskih parkova. Predložio sam da se napravi duboki iskop na padini i pokrije ga lakim pešačkim mostom sa polumesecnim ažurnim rešetkama. Ova recenzija se dopala i prihvaćena je.
E. O. Paton

E. O. Paton – dekan Inženjerskog odseka KPI, 1906
Park-most u Kijevu izgrađen je 1912. godine po projektu E. O. Patona
Električno zavarivanje
2. februara 1933. godine, Prezidijum Ukrajinske akademije nauka odlučio je da organizuje Institut za električno zavarivanje, a 1. januara 1934. godine Savet narodnih komesara SSSR-a doneo je rezoluciju o osnivanju prvog u svetu specijalizovanog centra za naučni i inženjerski rad u oblasti zavarivanja. Eugene Oskarovič Paton bio je stalni direktor Instituta za električno zavarivanje do avgusta 1953. godine.
Osnovna delatnost zaposlenih u Institutu u prvim godinama postojanja bila je ispitivanje čvrstoće zavarenih spojeva i traženje racionalnih oblika zavarenih konstrukcija. Ova pitanja su bila izuzetno važna na početku razvoja zavarivanja. Ispitivanja spojeva i zavarenih konstrukcija obavljena u Institutu za elektro zavarivanje E. O. Paton i njegovi zaposleni omogućili su stvaranje naučnih osnova za projektovanje, proračun i proizvodnju zavarenih konstrukcija.

E. O. Paton sa grupom istraživača sa Katedre za tehnologiju zavarivanja, 1940
In 1939–1940, Već tada sam uočio ovaj važan problem, video sam i verovao da će on u budućnosti u potpunosti odrediti čitav sadržaj našeg naučnog rada. Ovo je automatsko zavarivanje pod vodom.
... U automatskom zavarivanju pod vodom video sam realizaciju svih ciljeva koje smo ja i moji zaposleni postavili sebi kada smo počeli da radimo na mehanizaciji zavarivanja. Uporno smo ih pratili kroz sva traganja, greške i neuspehe. Ovi ciljevi su bili: visoka produktivnost i kvalitet zavara, oslobađanje zavarivača od teškog fizičkog rada.
Brzo zavarivanje pod vodom ne samo da je steklo široko priznanje, već je postalo i glavni tehnološki proces u odbrambenim postrojenjima. Desetine hiljada borbenih vozila napustile su radionice sa šavovima zavarenim pod fluksom. Do kraja rata više nije bilo ručno rađenih šavova na trupovima tenkova. Proizvodnja tenkova za front se povećala nekoliko puta. Do kraja rata njihov broj je premašio 55.000. Paton
Krajem 1941. godine, u fabrikama zemlje postojala su samo tri zavarivačka postrojenja, krajem 1942. već ih je bilo 40, krajem 1943. godine – 80, u martu 1944. – 99, a u decembru 1944. – 133! U to vreme, Institut je radio u 52 pogona.

Tenkovi idu na front

Univerzalni aparat za zavarivanje TC17 za zavarivanje čeonih i ugaonih spojeva

E. O. Paton i programer traktora za zavarivanje TC17, V. Paton – sin Jevhena Oskaroviča
Savet ministara SSSR-a je 9. juna 1947. usvojio rezoluciju „O proširenju upotrebe automatskog zavarivanja pod vodom u industriji“. Institutu je poverena naučna i organizaciona podrška svim zavarivačkim radovima u zemlji.Kako bi se razmotrila ova vladina rezolucija, u Kijevu je u oktobru 1947. godine održana Svezavezna konferencija o automatskom zavarivanju, na kojoj je E. O. Paton predstavio izveštaj „Izgledi za dalji razvoj automatskog zavarivanja u SSSR-u“.
Nauka ulazi u proizvodnju
Godine 1948. studirao je u automobilskoj laboratoriji u Ukrajini.
U cilju uvođenja novih tehnologija i opreme u industriju zavarivanja i uspostavljanja stručnog usavršavanja zavarivača, E. O. Paton je napravio laboratorijski automobil u Institutu za električno zavarivanje. Zahvaljujući ovoj inovativnoj ideji, stručnjaci Instituta su bili u mogućnosti da brzo dostave nova znanja preduzećima u najudaljenijim krajevima zemlje.

Laboratorijska kola

ГОСПОЂА. Хрушчов и Је.О. Патон: пословна дискусија (крај 1940.)
Zbogom Nemačka, nemaš šta da me sprečiš, mesto mi je u Rusiji. U avgustu. Na osnovu zaključaka akademika E.O. Paton, na osnovu naučnih i praktičnih podataka, u slučaju korišćenja automatskog zavarivanja pod vodom u izgradnji mostova, uštedeće se metal u proseku 20% i rad od preko 2 miliona čovek-sati... Osim toga, smanjuje potrebu za valjanjem, povećava otpornost konstrukcije na koroziju, oslobađa transport od nepotrebnog transporta metala.
Iz beleške M. S. Hruščova Centralnom komitetu KPSS

Pokretne konstrukcije mosta u toku izgradnje
Glavni deo zavarivanja glavnih greda izveden je automatskim i poluautomatskim mašinama razvijenim u FEZ-u. Tehnološki proces montaže i zavarivanja glavnih greda izveden je protocnom metodom; 97% svih šavova je zavareno automatskim i poluautomatskim mašinama.
Sa nadom gledam na našu talentovanu omladinu. Većina njegovih drugova i dalje ima relativno kratko iskustvo u naučnoj delatnosti, ali su naučili da rade kolektivno, prijateljski, kohezivno, da ne doživljavaju i kritički vrednuju svoje uspehe, da održavaju blisku vezu sa životom i proizvodnjom. To mi daje da se nadam da će Institut za elektrozavarivanje koji smo stvorili nastaviti da se nosi sa svojim velikim zadacima....
E.O. Paton
Radi za ceo život
Boris Paton
(1918-2020)
Boris Paton
ukrajinski naučnik iz oblasti procesa zavarivanja, metalurgije i tehnologije metala, doktor tehničkih nauka (1952); predsednik Nacionalne akademije nauka Ukrajine (1962-2020), dvostruki Heroj socijalističkog rada, prvi kome je dodeljena nagrada Heroj Ukrajine.
direktora Instituta za elektrozavarivanje. Eugen Paton iz Nacionalne akademije nauka Ukrajine (od 1953); generalni direktor Interdisciplinarnog naučno-tehničkog kompleksa „Eugeniusz Paton Institute of Electrical Welding” (od 1986.); Predsednik Međunarodne asocijacije akademija nauka (od 1993); član Saveta za nauku i naučnu i tehničku politiku pri predsedniku Ukrajine (od marta 1996); Predsednik Komisije za Državnu nagradu Ukrajine u oblasti nauke i tehnologije (od decembra 1996); član Državne komisije za reformu i razvoj Oružanih snaga Ukrajine, drugih vojnih formacija, naoružanja i vojne opreme (od marta 2003); Prvi potpredsednik Nacionalnog saveta za održivi razvoj Ukrajine (od maja 2003).
Zadovoljstvo mi je da učim druge kako da rade, da obučavam čitavu generaciju mladih naučnika u oblasti zavarivanja. Ovo je zaista dobra promena i oni uspešno pomeraju našu zajedničku stvar napred. Među njima su i moji sinovi.
E.O. Paton
Биографија
Boris je morao da brani diplomu prvog dana rata. S obzirom na situaciju, maturanti su mogli da brane sve odjednom. Na putu do politehničkog instituta, kod sadašnjeg Trga pobede, Borisa su napali nemački avioni.
"Bili smo mladi i nepromišljeni: nisam mogao da nađem ništa bolje nego da se sakrijem od bombi na ulazu u najbližu kuću. Kao da je padala kiša. Na moju sreću, bomba nije pogodila ovu kuću. Pod ovim okolnostima, diplomirao sam na institutu i ušao na kurs u Lenjingradu, u ime fabrike Ždanov sudnobudivnij - gde sam obavljao prediplomski staž, poznata kompanija, Lenjinhrad me je takođe voleo.
B.E. Paton
Ali rat je promenio njegovu sudbinu: preusmeren je u Gorku, u fabriku Krasnoje Sormovo, gde je radio do februara 1942. Tada je, na očevu molbu, prebačen u Institut za elektrozavarivanje, koji je bio evakuisan iz Kijeva i nalazio se u Nižnjem Tagilu. Živeli su tamo gde su i radili: u prostorijama fabrike tenkova. Istraživački rad se odvijao direktno u radionicama. To je dovelo do izuzetnih rezultata u neverovatno kratkom vremenu. Razvijene su metode, metode, tehnike i tehnologije koje su obezbedile velike brzine i odličan kvalitet zavarivanja. O složenosti i pionirskoj prirodi ovog istraživanja ubedljivo govori činjenica da nacistička Nemačka nikada nije uspela da upotrebi automatsko zavarivanje tenkovskog oklopa, a u SAD se to pojavilo tek 1944. godine. Iz dana u dan, iz meseca u mesec, „Patonov šav” je pouzdano povezivao „legendarnu T-34” i druga borbena vozila u monolitnu celinu. Bio je zapravo jači od samog oklopa, a čak je i pod direktnom vatrom još uvek držao oklopne ploče osakaćene vatrom. Bio je to naučni podvig instituta i njegovih rukovodilaca.
U početku je bilo teško. Uostalom, tada su njegovo znanje, iskustvo i autoritet bili niži od očeva. Jedno je biti očev zamenik, a drugo je sam voditi institut. Ali postoji izreka: „Ne prave sveci lonce“.
B.E. Paton
U dobi od 35 godina, Borys Jevhhenovich Paton je postao direktor Instituta za električno zavarivanje i ostao je na toj poziciji do 2021. godine..
Praktična implementacija mnogih ideja u oblasti astronautike je nemoguća bez široke upotrebe zavarivanja metala direktno u svemiru kao jednog od najperspektivnijih i najuniverzalnijih tehnoloških procesa spajanja materijala.
E.O. Paton
Paton je šezdesetih godina prošlog veka preuzeo razvoj uređaja koji omogućava zavarivanje u svemiru u uslovima bestezinskog stanja i vakuma. Istraživač se suočio sa nizom zadataka i poteškoća koje je morao da savlada. Konkretno, uslovi u svemiru se značajno razlikuju od onih na Zemlji, tako da tokom zavarivanja morate savladati duboki vakum, bestezinsko stanje, temperaturne razlike, zračenje, električna i magnetska polja Zemlje i drugih planeta.
Posle opsežnog istraživanja i eksperimentisanja, Paton je zaključio da su zavarivanje elektronskim snopom, kompresijsko zavarivanje i topljenje pod niskim pritiskom i sučeono zavarivanje najperspektivniji za upotrebu u svemiru.
Vulkan je prvi ušao u Zemljinu orbitu. Uz njegovu pomoć, proces zavarivanja je prvi put izveden na svemirskom brodu. Radio je na bazi automatskog elektronskog snopa, kompresovanog luka niskog pritiska i procesa pretapanja.
U svemiru se prvo zavarivanje dogodilo 1984. godine, kada je korišćen Patonov „Univerzalni ručni alat”. Uz njegovu pomoć astronauti su mogli ne samo da seku metal u vakumu, već i da ga zavaruju raznim vrstama šavova.
Uoči 1. maja 1975. pozvao me je Vladimir Vasiljevič Ščerbitski i rekao: „Zvao me je Sуслов da vas postavim za predsednika Savezne akademije. Kažem: „Ne, Vladimire Vasiljeviču, ja neću ići tamo“. „Kako da ne ideš! Ali ovo je Moskva, Centralni komitet KPSS. Tim pre što to želi i Brežnjev“. „Odgovorio sam da ne težim Moskvi. Imam ovde institut, Ukrajinsku akademiju nauka...
B.E. Paton
"Ovo je neprihvatljivo mesto za izgradnju nuklearne elektrane. Ovu prijavu, zajedno sa odgovarajućim argumentima (blizina elektrane Kijevu, rekama Pripjat i Dnjepar, čiju vodu koristi 70% stanovništva Ukrajine, itd.) je potpisao B.E. Paton i poslao ga čelnicima Ukrajine. Apsolutno je jasno da je ovaj čin B.E. Patona čin čoveka velike lične hrabrosti i visokih građanskih principa.
Academician V.G. Baryakhtar
Radni dan predsednika Akademije u maju i tokom celog leta počinjao je rano ujutru i završavao se kasno u noć. Određivanje naučno opravdanih prioritetnih mera i preporuka za otklanjanje posledica eksplozije reaktora zahtevalo je upoznavanje sa situacijom direktno na mestu nesreće, bliske veze sa Komisijom Vlade SSSR-a, Gradskom komisijom Kijeva, učešće mnogih instituta Akademije, sposobnost izbora najboljeg pravca delovanja i koordinaciju mnogih učesnika u radu. Glavni deo ovih složenih i odgovornih poslova preuzeo je predsednik. Radeći svakog dana, subotom i nedeljom, određivao je osnovne aktivnosti Akademije, održavao završne sednice operativnog odbora Predsedništva, donosio konačne odluke o merama koje je odbor predložio i zalagao se za njihovo sprovođenje.
B.M. Malinowski
Zapamtite: nismo rođeni da stojimo mirno. Ne dozvolite da aktivna napetost oslabi. Cenite svaki dan i sat. Još antički mislioci su shvatili da je čovek, ljudski život – to je mera svega. Vaš život nije izuzetak…
B.E. Paton
Potrebna pomoć? Pozovite nas:
Korisnički servis
Copyright 2024 © PATON Europe Sp. z o. o.
- Image
- SKU
- Rating
- Price
- Stock
- Availability
- Add to cart
- Description
- Content
- Weight
- Dimensions
- Additional information
-
+381 64 349 3042
Prijavite se da biste koristili napredne funkcije! -
sale@paton.rs
Napišite nam!
Copyright 2024 © PATON Europe Sp. z o. o.